Jadual Terbaru 'Shuttle bus'...


Akhirnya, tidak sia-sia perjuangan MPP lalu hinggalah MPP kini, yang kesinambungannya diperjuangkan oleh Sdri Paezah Andilala, Exco 3K MPP Pro-Mahasiswa.

Bagi mahasiswi Mutiara, perkhidmatan bas yang diperuntukkan hanyalah perjalanan ke kampus dengan penjadualan yang seperti biasa. Akan tetapi, sekiranya mahasiswi mutiara ingin ke bandar, perlu menaiki 'shuttle-bus' dari kampus. Walaupun, isu mahasiswi mutiara pernah beberapa kali dibangkitkan, untuk mendapatkan kemudahan 'shuttle-bus' Mutiara-UK, ia ditolak oleh pihak UMS. Alasan yang diberikan adalah supaya tidak berlaku 'double-standard' kemudahan bas dikalangan mahasiswi Mutiara yang sebenarnya pembayaran yuran perkhidmatan bas adalah sama nilainya dengan Mahasiswa lain yang tinggal di kampus.

Jika kita melihat rentetannya, sejak dari awal pemerintahan mpp lalu sehingga kini, selepas segala macam tohmahan dirasai, bermula dari borang kaji selidik terhadap selera mahasiswa tentang isu bas, kemudian kertas kerja, dan laporan demi laporan dibuat mengenai isu 'shuttle-bus', yang kemudiannya diserahkan pada ramai pihak pentadbiran UMSKAL, tetap tiada penyelesaian konkrit.

Akhirnya selepas laporan diserahkan oleh Sdri. Paezah, Exco 3K MPP pada 24 Mac 2010 yang lalu kepada TNC Hal Ehwal Pelajar dan Alumni, Yg Berusaha Prof Madya Dr Hj Kassim Md Mansur. Jawapannya menyedapkan hati kita. Kini, penjadualan 'shuttle-bus' lebih sistematik. Mahasiswa perlu manfaatkan kemudahan yang ada. Ayuh! kita perhatikan pelaksanaannya...

"Mahasiswa mesti PEKA...!"

2 comments:

Le MYM Fool said...

helooe.yokemei di sini.
boleh i tanya nak tunggu shuttle bus di mana?

Anonymous said...

Haiii.. tumpang tanya.. jadual ni masih valid ka sampai skrg?

 
Powered By ProMahasiswa | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top