Bantah Adam Lambert di Malaysia

Assalamualaikum wbt, salam hormat dan salam sejahtera..

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, hari ini, saya, Herry Anto Hasanuddin, Naib Presiden Majlis Perwakilan Pelajar, Pro-Mahasiswa Universiti Malaysia Sabah Kampus Antarabangsa Labuan, tampil ke hadapan untuk memberi kenyataan saya, selaku wakil Mahasiswa di UMSKAL mengenai kehadiran Adam Lambert ke Malaysia untuk menjayakan konsertnya iaitu, “Adam Lambert Glam Nation Tour Live in Malaysia 2010”.

Saya dengan ini, sekeras-kerasnya membantah konsert yang bakal diadakan pada esok, 14 Oktober 2010, Khamis di Stadium Bukit Jalil anjuran Marctensia Entertainment dan syarikat rakamannya, Sony Music. Hal ini disebabkan, Adam Lambert, merupakan seorang artis yang cukup popular dengan sikap tidak bermoralnya dan ‘gay’ yang ditonjolkan kepada umum, tanpa rasa malu. Beliau juga dengan bangga, pernah mencium seorang lelaki semasa konsertnya sebelum ini. Hal ini jelas menunjukkan bahawa beliau tidak sesuai untuk melakukan konsertnya di Malaysia, sebuah Negara yang tinggi nilai moralnya.

Banyak mudarat dari manfaat yang akan diperolehi sekiranya beliau turun dan menjayakan konsertnya di Malaysia. Trend ‘gay’ yang dibawa olehnya, mampu menjadi ikutan para belia pada masa kini. Malah, anak-anak remaja yang lebih terdedah dengan hiburan, mampu mengikut jejak langkahnya menjadi ‘gay’ yang sememangnya sikap ini sangat dibenci dan tidak dapat diterima oleh masyarakat umum.

Oleh itu, saya menyaran kepada mahasiswa/i UMSKAL terutamanya, untuk bersama-sama saya, membantah dengan kehadirannya ke Malaysia, bagi menjayakan konsertnya itu. Saya berharap pihak kerajaan mampu mendengar suara Mahasiswa terutamanya mahasiswa Borneo meskipun konsert itu dianjurkan di Semenanjung Malaysia. Saya, mewakili Mahasiswa UMSKAL berharap pihak kerajaan menghentikan penganjuran konsert tersebut demi keamanan dan keharmonian negara Malaysia yang tercinta sekaligus menjaga kemuliaan agama Islam, sebagai agama rasmi negara kita.

Sekian, terima kasih.

Wassalam…

“DARI MAHASISWA, UNTUK MAHASISWA”

1 comments:

Anonymous said...

x logik..adam lambert bukan org islam..so die gay ke tak thats his problem..secondly,kalau kita nk segregate org ikut personal things that they do,especially performers,then ban je la semua penyanyi barat mahupun tanah air dari performing..sebab,penyanyi tanah air pun kelakuan buruk jugak..x tutup aurat dsb..malah pelakon tv ..macam rosham nor..dan lain2 berpeluk pelukan dlm drama,tak ke dah against benda yg diajar dlm islam..jadi kenapa tak ban je semua pelakon dlm malaysia?logical thinking..common sense..ban la..protes la atas menda ni..xkan berbuah hasil..sebab, kalau nak cabut pokok,kena tarik dari akar umbi

 
Powered By ProMahasiswa | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top