"Study Week" Bermula...

Dalam menghadapi peperiksaan akhir yang bakal menjelang ini sudah tentu mahasiswa semakin sibuk. Ada yang sibuk menyiapkan tugasan (assignment) untuk dihantar dan ada juga yang sibuk dengan mengulangkaji pelajaran. Persediaan awal sememangnya perlu dibuat bagi memastikan kejayaan bakal tercapai.

Tetapi masih ramai juga di kalangan mahasiswa yang masih leka dan tidak mengambil berat tentang kedatangan peperiksaan akhir semester ini. Ingatlah mahasiswa sekalian demi masa sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian. Oleh itu marilah bermula dari sekarang agar kita dapat kejayaan yang cemerlang pada masa akan datang.

Peperiksaan ini merupakan medan dalam kita selaku mahasiswa untuk membuktikan keupayaan dan kebolehan kita untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dan terbilang. Namun harus diingat persediaan yang rapi perlu agar tekanan ketika menghadapi peperiksaan dapat diatasi. Dinasihatkan juga supaya semua dapat luruskan dan ikhlaskan niat belajar bukan hanya untuk lulus dalam peperiksaan semata-mata. Perlu memandang betapa tinggi nilainya ilmu itu dan tidak layak untuk dilimpahkan di atas kertas peperiksaan sahaja, malah ilmu harus diaplikasikan dalam kehidupan dan disampaikan kepada masyarakat. Oleh itu selamat maju jaya dan berusahalah bersungguh-sungguh agar dapat mengecapi kejayaan pada masa hadapan.

0 comments:

 
Powered By ProMahasiswa | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top