Saman: Pelajar Kolej kediaman Beta boleh merayu

Oleh: Exco Kebajikan, Kesihatan dan Kemasyarakatan

Pelajar Kolej Kediaman Beta boleh merayu kepada pihak pengurusan Kolej Kediaman Beta bagi mengurangkan caj bayaran denda yang dikenakan. Menurut wakil Exco Kebajikan, Kesihatan dan Kemasyarakatan, Majlis Perwakilan Pelajar, pelajar tersebut boleh merayu kepada mana-mana pihak sama ada kakitangan mahupun Pn. Azleena Nordin sendiri selaku Penolong Pengurus Asrama Kolej Kediaman Beta.

Menurut Pn. Azleena, pihaknya akan menjalankan pemeriksaan secara mengejut (sportcheek) ke atas penghuni bagi Kolej Kediaman Beta bagi memastikan penghuni tersebut sentiasa mematuhi peraturan yang telah termaktub dalam Akta Universiti dan Kolej Universiti (bagi kolej kediaman).

Pada 14 hingga 18 Oktober lalu, pihak Kolej Kediaman Beta telah melakukan pemeriksaan ke dan telah mengeluarkan saman terhadap penghuni terbabit atas pelbagai kesalahan. Walaubagaimanapun, "saman" tersebut telah menimbulkan rasa diskriminasi terhadap pelajar terbabit apabila ada penghuni yang melakukan kesalahan sama tetapi tidak pula dikenakan denda.Terdapat juga segelintir penghuni yang hanya dikenakan amaran dan ada juga yang dikenakan bayaran denda yang terlalu tinggi.

0 comments:

 
Powered By ProMahasiswa | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top